Informatie en Communicatie Technologie (ICT)

Zonder ICT staat de organisatie stil – uptime is KEY. Als professionele ICT-dienstverlener wil je goed bereikbaar zijn voor klanten. Iedere verstoring moet zo snel mogelijk worden verholpen. Dat doe je door een melding direct door te schakelen naar een specialist die kennis van zaken heeft en weet wat er moet gebeuren.

service industrie, installatie DutyFlow bereikbaarheidsdienst oproepdienst piket

Voordelen DutyFlow

  Alle oproepmedewerkers bereikbaar onder één nummer
  Automatische achterwacht
  Bereikbaar op je eigen device
  Optimale bereikbaarheid voor de beste uptime

Organiseer je storingsdienst eenvoudig en betrouwbaar

De klant wordt via één centraal nummer direct doorgeschakeld naar een medewerker met dienst en krijgt zo de ondersteuning die nodig is. Neemt deze medewerker niet op? Het systeem zorgt dan voor een doorschakeling naar de Fallbackmedewerker, de beller krijgt dus altijd iemand aan de lijn!

De medewerkers met onregelmatigheidsdienst (24/7) zijn via één telefoonnummer bereikbaar op hun eigen toestel. Ze kunnen heel eenvoudig onderling diensten ruilen en met elkaar communiceren via chat. En door de smartphone app heb je altijd de meest actuele planning op zak.

Geen pagers, piepers, wisseltelefoons, diensttelefoons of andere devices meer.

DutyFlow levert een goed geborgd proces waarbij via een slim uitgedacht keuzemenu zelfs kan worden gefilterd op locatie en type melding.

Organisaties die gebruik maken van DutyFlow zijn o.a. Damen Shipyards, Philips, Visser Smith Hanab, Stork, Code24, FourTop, Novaware.

Ontdek alle functionaliteiten van DutyFlow

Functionaliteiten

DAMEN Shipyards – ICT Helpdesk

Damen Shipyards werkt al jaren met DutyFlow voor hun ICT Helpdesk. Lees hier alles over hun ervaringen met DutyFlow.

Klantcase DAMEN

Damen is een internationale scheepswerf die jaarlijks meer dan 180 schepen levert aan haar klanten. Het familiebedrijf bouwt onder andere sleepboten, veerboten, baggerschepen en marineschepen. Wereldwijd werken er zo’n 10.000 werknemers. Bij Damen Schelde Naval Shipbuilding in Vlissingen ligt de focus op scheepsbouw voor de marine.

Vóór DutyFlow

Na werktijd werd het nummer van de ICT helpdesk doorgeschakeld naar een consignatietelefoon. De collega met dienst nam de consignatietelefoon mee naar huis.

Het werken met een telefoon die je doorgeeft is niet handig. Het rondlopen met 2 telefoons werd als ongemakkelijk ervaren. Ook het overnemen van de dienst moest fysiek gebeuren: even op vrijdagmiddag vrij nemen kon niet, want je moest het toestel nog overdragen.

DutyFlow bij Damen

DutyFlow zorgt ervoor dat wij kunnen voldoen aan de SLA’s met de verschillende divisies binnen Damen. Onze ICT afdeling moet de verschillende divisies 24 uur per dag ondersteunen bij incidenten. Met DutyFlow zijn we op een eenvoudige en betrouwbare manier, altijd bereikbaar voor onze collega’s. Het grootste probleem dat DutyFlow heeft opgelost is dat onze bereikbaarheid beter en zekerder is.

Voordelen van DutyFlow voor Damen

Damen kan buiten kantoortijden rekenen op een goede opvolging bij IT incidenten. Het proces van opvolging en daarmee ook de responstijden zijn verbeterd. Medewerkers vinden het prettig dat zij nog maar 1 telefoon nodig hebben. Het is eenvoudig om even van dienst te ruilen