Waarvoor wordt DutyFlow nu gebruikt?
Wij waren op zoek naar tool om de bereikbaarheidsdienst te verbeteren/ ondersteunen. Door de groei binnen Novaware werd het steeds belangrijker om de bereikbaarheid van onze servicedesk ook na kantoortijd beter te organiseren.
Wij hebben gekozen voor DutyFlow omdat ons dit de mogelijkheid biedt om alles (bereikbaarheid) in één omgeving te regelen. Planning, stand-by service, flexibel ruilen van diensten en loggen van diensten en meldingen ten behoeve van verloning en SLA borging.
Met DutyFlow hebben wij een betrouwbare tool waarmee we er o.a. voor zorgen dat de Uptime van services die wij leveren bij klanten optimaal blijft.
Hoe werkten jullie voordat DutyFlow werd ingezet?
Omdat de noodzaak van bereikbaarheid buiten kantooruren minimaal was werd ons servicenummer gewoon doorgeschakeld naar het toestel van een medewerker (mobiel). Dit werkte eigenlijk prima omdat er maar heel incidenteel een melding binnen kwam buiten de reguliere werktijden. Nadeel was wel dat het toestel moest worden doorgeschakeld en je ook kon worden gebeld als je bijvoorbeeld op vakantie was.
Wat is het grootste voordeel van DutyFlow voor Novaware?
Met DutyFlow hebben wij een applicatie in handen die het mogelijk maakt om eenvoudig de stand-by dienst te ondersteunen door het gebruik van een centrale planning waarmee medewerkers optimaal bereikbaar zijn voor vragen van klanten. Ook kan gemakkelijk een dienst worden geruild zonder dat hier extra administratie bij komt kijken.
Wat zijn de voordelen voor de collega’s van Novaware?
Medewerkers kunnen snel zien wanneer zij dienst hebben, krijgen een notificatie bij Start en Einde dienst en kunnen via de App snel een dienst ruilen en overdragen zonder dat hier een beheerder voor nodig is. Neem je een melding niet aan dan kun je erop vertrouwen dat de call altijd wordt doorgeschakeld naar een back-up collega.