Klantervaring – Istimewa Elektro

Istimewa Elektro engineert, installeert, onderhoudt en inspecteert elektrotechnische installaties en besturingssystemen. De organisatie telt meer dan 180 vaste medewerkers verdeeld over 3 locaties. Istimewa is actief in water & milieu, infra en utiliteit.

Waarvoor wordt DutyFlow nu gebruikt?

Bij een storing of incident moeten klanten snel in contact komen met de coördinator en monteurs van Istimewa. Om aan de SLA’s met klanten te voldoen gebruikt Istimewa nu DutyFlow. Istimewa Elektro wordt afgerekend op basis van opkomsttijden. De vastlegging in DutyFlow is hierbij een belangrijk hulpmiddel. Klanten kunnen naar 1 centraal nummer bellen per contract/ vestiging en krijgen direct de dienstdoende coördinator/ monteur van dienst aan de lijn.

Hoe werkten jullie voordat DutyFlow werd ingezet?

Voorheen werd een vast storingsnummer voor drie vestigingen doorgeschakeld naar een mobiele telefoonnummer. Hierop kwamen alle oproepen binnen. Deze telefoon werd standaard doorgeschakeld naar de persoon met coördinatiedienst. Als het nummer in gesprek was, werd de oproep niet doorgeschakeld naar een andere coördinator. Bij een gemiste oproep was niet duidelijk wie er had gebeld. Omdat er via een vast nummer werd doorgeschakeld werd het bellende nummer niet meegezonden. Hierdoor wist men niet wie er had gebeld en voor welke regio de melding was. Het vaste toestel stond op een bureau. Als die werd opgepakt, dan werd er ook niet doorgeschakeld. Dit resulteerde in een discussie over opvolging met klanten. “Wij hebben een uur geleden gebeld en…”.

Wat is het grootste voordeel van DutyFlow voor HVC Groep?

Wij kunnen hiermee voldoen aan de SLA’s die wij met onze klanten hebben afgesloten en daarop rapporteren

Wat zijn de voordelen voor de collega’s van HVC Groep?

Met DutyFlow worden onze klanten altijd door de juiste persoon te woord gestaan via het centrale nummer Geen gemiste gesprekken en onduidelijkheid meer.

Istimewa Elektro kiest voor makkelijk storingsdiensten plannen, ruilen en overnemen