Support

DutyFlow is onderdeel van OrcaGroup. Wij leveren de meest gebruiksvriendelijke en betrouwbare software voor bereikbaarheidsdiensten en dat kan je ook van onze support verwachten. We helpen je graag bij vragen of problemen.

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag niet in de FAQ, stuur dan een e-mail naar helpdesk@OrcaGroup.com

Bij spoed en/of een acute storing, vragen wij je te bellen naar +31 (0)412-695125

FAQ

Hoe log ik in op de App?

Direct na het openen van de smartphone app kom je terecht bij het inlogscherm. Er zijn twee manieren van inloggen:

  1. Na het invullen van de juiste gebruiksnaam en wachtwoord klik je op ‘Inloggen’.

Door het vinkje aan te klikken bij Onthoud mij? ben je de volgende keren direct ingelogd.

  1. Met jouw Microsoft account (Single Sign On).

Indien het DutyFlow account correct hiervoor is ingesteld, dan is het mogelijk om in te loggen. Klik hiervoor op de button Sign in with Microsoft. Je wordt vervolgens doorgeleid naar een pagina van Microsoft om de inlogprocedure te vervolgen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten en kan niet meer inloggen. Wat moet ik doen?

Personeelsleden kunnen zelf het wachtwoord herstellen in de smartphone app en in de portal. Dat kan als volgt:

In de App:

1. Rechtsbovenin het scherm klik je op de 3 stipjes om het menu te openen.

2. Klik op Wachtwoordherstel

3. Vul je naam of e-mailadres in en klik op herstellen.

Je ontvangt nu een SMS met een herstelcode. Hiermee kan je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Hoe kan ik in de app zien wanneer ik dienst heb?

Onder het tabblad Rooster zie je alle diensten van alle medewerkers.

  1. Klik op de drie stipjes rechts bovenin het scherm
  2. Klik op Diensten

Nu zie je al jouw diensten. Met de pijltjes bovenin het scherm kan je wisselen van week.

Hoe kan ik in de app zien wanneer een collega van een bepaalde afdeling dienst heeft?

Onder het tabblad Rooster zie je alle diensten van alle medewerkers.

  1. Klik op de drie stipjes rechts bovenin het scherm
  2. Klik op filteren
  3. Selecteer de gewenste Vestiging/Afdeling en/of Teamlid
  4. Klik op OK
Hoe neem ik een actieve dienst over van een collega? (Een dienst naar je toe halen)

Als er een situatie ontstaat waarbij iemand niet in de gelegenheid is om zijn dienst over te dragen aan een collega, dan is er de mogelijkheid dat iemand deze dienst naar zich toe kan halen ZONDER dat hier toestemming voor hoeft te worden gegeven.

Dienst naar je toe halen:

1. In het tabblad Nu onderin je scherm is te zien wie er nu dienst heeft en de aankomende diensten.

2. Klik op de ‘pijltjes’ van de dienst die je wilt overnemen.

3. Er opent een pop-up waarin wordt aangegeven dat de dienst wordt overgenomen. Door op overnemen te klikken wordt de dienst overgenomen. Bij het kiezen van annuleren zal de situatie blijven zoals deze nu is.

LET OP: De gehele dienst (bijvoorbeeld een week) wordt dan overgenomen.

Hoe draag ik een toekomstige dienst over aan een collega? (Diensten overnemen of ruilen)

Zelf diensten overdragen aan een collega doe je in de DutyFlow app. In het tabblad Rooster zijn alle diensten per week zichtbaar. Achter alle eigen diensten van een medewerker ziet hij of zij ‘pijltjes’ staan.

Dienst overdragen:

1. Klik op de pijltjes achter de dienst die je wilt overdragen

2. Geef aan van wanneer tot wanneer je jouw dienst wil overdragen. Dit kan de gehele dienst zijn of een gedeelte ervan. (afbeelding 1 t/m 5)

3. Selecteer de collega aan wie je de dienst wil overdragen

4. Verstuur een overname verzoek naar de betreffende collega

Jouw collega krijgt vervolgens een melding/ bericht via pushbericht op zijn telefoon. Deze berichten zijn terug te vinden onder het tabblad Berichten rechtsonder op het scherm (afbeelding 6 t/m 9). Hier kan hij of zij direct accepteren of afwijzen.

Hoe installeer ik de meest recente versie van de app?

Voor medewerkers is de Dutyflow app beschikbaar, download de Dutyflow app voor iOS of Android:

Na het installeren log je in met je persoonlijke medewerkers account. Via de app kunnen medewerkers:

  • Zien wanneer ze dienst hebben
  • Diensten overnemen
  • Bekijken van meldingen
  • Eenvoudig telefonisch contact opnemen met andere teamleden
  • Direct in contact via de Chat Berichten functionaliteit met andere teamleden

Houdt updates in de AppStore / Google Play Store in de gaten en zorg dat je de applicatie op tijd update.

Hoe kan ik zien of de meest recente software release van DutyFlow is geïnstalleerd op mijn telefoon?

Om optimaal gebruik te maken van alle functionaliteiten van DutyFlow adviseren wij om altijd gebruik te maken van de laatste versie van de smartphone app.

  1. Ga naar de App Store/Google Play Store.
  2. Ga naar jouw apps
  3. Kijk of er een update beschikbaar is.

Ja:  Dan heb je niet de meest recente versie van de DutyFlow app updaten
Nee:  Je hebt de meest recente versie. Je hoeft niks te doen

Hoe stel ik de taal van de app in? (ENG/NL)

In de smartphone app:

  1. Ga naar de App Store/Google Play Store en update de DutyFlow app naar de laatste versie.
  2. In de DutyFlow app klik je rechts bovenin het scherm op de 3 stipjes.
  3. Klik op Instellingen
  4. Selecteer de gewenste taal en klik op OK