De cliënt, patiënt, hulpverlener en/of mantelzorger wordt via één centraal nummer direct doorgeschakeld naar een medewerker met dienst en krijgt zo de specialistische hulp die nodig is. Neemt deze medewerker niet op? DutyFlow zorgt dan voor een doorschakeling naar de Fallbackmedewerker (achterwacht), de beller krijgt dus altijd iemand aan de lijn!
Medewerkers met onregelmatigheidsdienst (24/7) zijn bereikbaar op hun eigen toestel, kunnen zelf heel eenvoudig diensten ruilen en met elkaar communiceren via chat. Dankzij de mobiele app heb je altijd de meest actuele planning op zak.
Geen pagers, piepers, wisseltelefoons, diensttelefoons of andere devices meer.
DutyFlow levert een goed geborgd proces waarbij via een keuzemenu zelfs kan worden gefilterd op type melding/ incident.
Organisaties die gebruik maken van DutyFlow zijn o.a. UMC Groningen, de Regionale Ambulance Voorziening Utrecht (RAVU), Bartimeus, Emergis.